Aster Trui

/
8 Comments
La Maison Victor, het is en  blijft mijn favoriete naaiboekje. In elk boekje staat wel iets dat me aanspreekt. Ook de nieuwe versie leverde weer zin om te naaien.

Een snel klaar projectje met leuk resultaat, I love it!


Het patroon 

Ik maakte de Aster trui. Een eenvoudige trui maar de mooie hals geeft het een beetje extra. 
De trui zit ongelofelijk snel in elkaar. Alles werd in elkaar gezet met mijn overlock. 

Het was even zoeken naar een gepaste maat. Vroeger maakte ik steeds maat 38, maar nu 10 kg minder dacht ik dat het tijd werd voor een kleiner maatje. De tabel checken bracht me in de war. Volgens mijn maten en de tabel had ik maat 40!
De tabel negerend heb ik dan maar maat 36 gemaakt. Ze past perfect. Ik vind ze enkel nogal kort uitvallen. Mijn buik komt af en toe piepen als ik mijn armen omhoog doe. 
Volgende keer dus iets  verlengen. 



De stoffen 


Ik werkte met een ontzettend zachte sweater stof van bij de Stoffige Zolder. Een stofje dat enorm gemakkelijk verwerkt. De boordsstof werd aangekocht bij Moens.


Het leuke aan het  boekje deze maand is dat ik erin sta :-)


De Grace jurk is al heel lang het populairste bericht op mijn blog. Het is ook een veel gedragen kleedje. Nu dus ook een fotootje in het boekje zelf. Leuk!


You may also like

8 opmerkingen :

  1. Wat een leuke trui!! En hiep hiep voor in de boekjes te staan, is altijd fijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb hem ook net gemaakt én verlengd ;-) Mooie versie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha, deze staat ook nog op mijn planning, toffe versie, hier nog maar 5 kg lichter, zal maar dezelfde maat houden denk ik, en grappig, sta ook in de lmv:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig.. die kleuren zijn toppie!!!
    Ik vind het ook steeds leuk om mezelf te zien achteraan in de lmv.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk he, om erin te staan :)

    En die Aster trui vind ik ook heel mooi! Leuke versie! Ik heb 'm ook gemaakt, maar de volgende keer voeg ik ook wat centimeters toe al ben ik maar een kleintje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi! Wil 'm ook graag maken. Zal 'm toch ook maar verlengen dan. Heb m'n sweaters graag wat langer. :) En waw, 10 kg! Je ziet er goed uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke trui is dit geworden. Zie nu zoveel versies dat ik voor mijn versie ook een keer aan de slag moet.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk om in de LMV te staan hè. Mooie Aster trui heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen