Grace jurk: my little black dress

/
21 Comments
** For English look for the grey, cursive parts** 

De nieuwste editie van La Maison Victor zorgde voor onmiddellijke reacties: het willen van een jurkje, de kast uitpluizen voor het ideale stofje, overtekenen, knippen en naaien.

En voila: De Grace jurk! 



The latest La Maison Victor made me fall in love on a dress. Immediate actions!

Looking for a suitable fabric (in my stash), making the pattern, cutting and sewing.



I present you: my Grace dress! 

The pattern

Het is een gemakkelijk patroontje, voornamelijk rechte, eenvoudige stukken. Mede dankzij de stap voor stap uitleg (dan moet ik zelf niet te veel nadenken) zat het kleedje enorm rap in elkaar.

Ik maakte ook de rits achteraan. Ik vind het super.
Mijn ventje is niet zo een fan. Hij vind dat het lijkt alsof ik mijn jurk binnenstebuiten aanheb. Mannen hé :-)



It is an easy pattern, easy pieces. That and the tutorial (so I don’t have too think myself) made shore the dress was made in just a few hours.  



I made the outside zipper in the back. I like it.

My boyfriend thinks it’s strange: “looks like your dress is inside out”. Guy’s and fashion :-)

The Fabric 

Ik was al een tijdje aan het zoeken voor een leuk zwart jurkje. Eentje dat draagbaar is voor het werk (niet te gekleed, maar toch elegant). 
Ik vond dit patroon geschikt dus de keuze voor zwart was rap gemaakt. 

De stof is een zacht, soepel wolletje met een klein reliefje. Ook dit stofje heb ik van mijn grootmoeder. Haar stofjes zijn momenteel heel mijn kleerkast aan het vullen. :) 

I was looking for a little black dress, wearable for work (not to classy, but still elegant).

So I choose for black.



The fabric is a soft wool, with a little motive. I have this fabric from my grandmother! Her fabrics are filling my closet! I love it! 



Ik vind het een ideaal jurk, momenteel een van mijn favorietjes. 
Gecombineerd met mijn bolletjes Panty (veritas), een lange ketting (cadeautje van mijn ventje) en eventueel een gilet (forever 21) vind ik dit de ideale outfit. En de muts (forever 21): ik vind ze zalig, moest ik ook mijn haar niet stylen voor de foto's :-) 


 This is the ideal dress for me. Now, one of my favorites!

Combined with my dotted panty’s (veritas), a long neckless (present from the boyfriend) and a vest (forever 21) I think this is the ideal outfit. And the hat (forever 21): I just love it, plus so I didn’t had to style my hair for the pictures. :-)


Van de andere kleren in deze LMV editie ben ik niet direct overtuigd. Ik hoop verschillende uitwerkingen te zien in blogland. Zodat ik een beetje meer geïnspireerd geraak.

Wat gaan jullie maken?  



I’m not convinced of the other LMV clothes in this edition. What are you guy’s making? Hope to see other outfits, so I may get inspired!




You may also like

21 opmerkingen :

  1. super leuk maar ik ben dus ook geen fan van de zichtbare ritsen..... mss dat ik het jurkje ook maar maar denk dat ik de rits dan blind maak...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het bij dit nog wel een leuk accent maar denk dat ik volgende keer toch ook wel voor blinde rits ga :-)

      Verwijderen
  2. Mooi! Gekleed maar toch vlotjes. Deze staat alvast ook op mijn lijst. Verder weet ik het nog niet want mijn boekje ligt te wachten thuis, het viel deze ochtend in de bus :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou het kleedje misschien ook willen maken, maar vraag me af hoe de maat valt. Als je bvb 38 in confectie hebt, neem je dan best een 36 op het patroon, of een 38? Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zit met winkelkledingmaat vaak tussen een 36 en een 38. Als ik naai kies ik meestal voor een 38 (verkleinen is eenvoudiger) ik heb er nu niets aan veranderd. Enkel de schouders zijn misschien een ietsie beetje te groot. Maar dat stoort niet. Ik denk dus dat de maten hiervan vrij goed samenvallen met de winkelmaten. Ik als je een 38 hebt, ook een 38 maken. Groetjes...

      Verwijderen
  4. Mooi, ik ben geen fan van zichtbare ritsen, maar waarom niet eigenlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi, die rits geeft iets extra's, maar ik begrijp dat je twijfelt.
    Helaas zou ik met zo'n model van kleedje niet wegkomen, jij wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is een leukerd! Ik zou ook gaan voor de blinde rits maar je bent wel fashionista met die zichtbare! Tof en sober modelleke!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt een tofke! Staat je heel goed! En ik vind die rits echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooike, ik vond dit kleedje het minste uit het boekje, maar jouw versie is echt wel mooi. Het okerkleurige vestje is ook tof!
    Ik maakte de billy blouse : http://kaatjenaaisels.blogspot.be/2014/11/billy-blouse-la-maison-victor-en-lang.html

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oh, heel leuk!! Ik vind dit model ook erg tof. Het staat op mijn verlanglijstje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De jurk ziet er super leuk uit! Echt heel tof! Het staat je goed :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De Grace jurk staat hier ook op de planning !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh! Het jurkje ziet er geweldig uit in het zwart. Mijn versie is bijna af, ik had er -modelsgewijs- wel wat aanpassingen aan :( ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit patroontje staat ook op mijn to-do-lijstje. Inspirerend om jouw versie te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super! Zo een rechte jurk vind ik altijd mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi, mooi model deze jurk. Ik ben hem ook aan het maken en vraag mij af wat ze bedoelen met een sierstiksel aan de voorkant van de naden (zodat de losse panden er beter uitspringen). Hoe heb jij dat gedaan? Is het een gewoon stikstel naast de naad? Bedankt alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de naad steeds opgestoken en dan naast iedere naad een stiksel gegeven. Je stik't dan steeds door de stof en de naad waarde. Dit langs beide kanten van de naad.
      Inderdaad dus gewoon langs de naad 😀 ik ben niet zo goed in uitleg geven maar hoop dat het een beetje duidelijk is! Succes!

      Verwijderen