Cowabunga! How to make a ninja Turtle Sweater

/
0 Comments
** see the grey, Cursive parts for English** 

Wie kent ze, de Teenage mutant ninja turtles?

Wel mijn ventje is grote fan (nostalgie), ook mijn kleine neefje vind ze 'super cool'.
Er is een nieuwe film uit dus gevolg: zij twee heel enthousiast en wij naar de bioscoop!

Mijn ventje gaf me de opdracht een echte turtle trui te maken. Hij is zelf al een beetje te volwassen om zich te verkleden. Mijn 5jarig neefje natuurlijk nog niet.



Do you remember the Ninja Turtles?

My boyfriend is a big fan, so is my little nephew. A new movie so both really exited.

I made a turtle sweater for the little one. (the big one is a bit too old for dress ups.)   

Patroon

Ik maakte de kaptrui uit het boek 'stof voor durf het zelvers' door iedereen waarschijnlijk wel gekend.

Ik bracht enkel een aantal wijzigingen aan!

De voorkant:
Een gele ovaal-ronde fleece werd aangebracht. Om het me gemakkelijk te maken werd ze eerst vastgelijmd met een klein beetje stoffenlijm. Vlisofix zou beter zijn geweest maar dat had ik niet in huis. 
Ik stikte met een zigzagsteek rondom om het zeker te laten kleven. Met dezelfde steek verdeelde ik de ronde in 6 delen.


De achterkant:
Weer een ovaal achtige ronde geknipt. In bruin deze keer. Ik gebruikte een strech stof die ik nog had liggen. (tip: beter geen vilt gebruiken, dat krimpt wanneer je het wast).
Vooralleer ik het opstikte, naaide ik er een schildpatroon op (met de losse hand getekend op de slechte kant van de stof). Dan weer vastkleven en rondom stikken.




The Pattern is from a Dutch boek “stof voor durf het zelvers”. It’s a regular hoodie, witch I transformed a bit.

The front: I give the front a yellow cirkel. I first applied it with glue, than sewed it on with a zig zag stitch. I divided the cirkel in 6 different parts (also with that zigzag stitch).

The back: Again I applied a cirkel. This time a brown one. But before putting it on, I sewed on the pattern.

Extra's 

Natuurlijk horen hier ook maskers bij: in de vier kleuren. Zo kan hij zelf kiezen welke hij wil!
4 stroken stof met 2 gaten, om rond te knopen zoals de echte Turtles het doen.




Offcourse There have to be turtle masks. I made it in the 4 coulors so he can choose.

Just 4 parts of fabric with 2 holes. Just like the real turtles have!


You may also like

Geen opmerkingen :