Baby Beanie

/
10 Comments
Sommige naaiprojectjes zijn ontzettend simpel en ongelofelijk rap gemaakt.
Wil niet zeggen dat ik niet blij ben met het resultaat.
Daarom dat ik toch even over dit kleine projectje blog.

De baby Beanie!



Het patroon 


Ik geef normaal gezien gemakkelijk geld uit (iets te zelfs...) Maar toen ik eindelijk een leuk, eenvoudig mutsje vond, kon ik hier geen 30€ voor betalen.
Ik weet niet hoe het komt. Een babymutsje zoeken vond ik niet gemakkelijk. Te seutig, te baby, te duur, past nergens bij,...
Ik snap niet waarom ik zo lang gezocht heb. Het zelf maken is super gemakkelijk en ook nog eens ontzettend goedkoop! :-)

Ik tekende het patroontje zelf. Als je het al een patroontje kan noemen. Eerder een rechthoek :-).
Zijkanten en bovenkant dichtnaaien en puntjes samennemen. Dan heb ik nog een voering voorzien.
Heel simpel dus.

Tip: maak de voering als een gewone muts, niet als een beanie. Zo past ze mooi rond het hoofdje en kan het niet afzakken.



 De stof


Ik gebruikte een zachte tricot voor zowel de buitenkant als de voering.
Eigenlijk is het dezelfde stof. Voor de voering gebruikte ik de mooie blauwe achterkant.
De stof werd lang geleden aangekocht bij Julija's te Antwerpen.


Voilà, een overdaad aan foto's voor een simpel projectje. Mijn ventje poseert zo schattig en ik als trotse mama kan zo moeilijk kiezen.
De snottenbellen en Seppe zijn nieuwe verslaving (de Infantino koe) moeten jullie er bij nemen. :-)


You may also like

10 opmerkingen :

  1. Reacties
    1. Merci! Ik vind het ook super schattig. Maja ik ben dan ook zijn mama :-)

      Verwijderen
  2. Superstoer! Dat ventje van mij zou hem niet op zn hoofd houden helaas...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier absoluut geen probleem. Bij het opzetten roept hij even maar derna is hij al vergeten dat hij iets op zijn hoofd heeft :-) Gemakkelijk!

      Verwijderen
  3. Machtig ventje! Ik heb het normaal niet zo voor Beanies bij baby's, maar deze vind ik echt mooi!

    Http://tussensoepenpatatten.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci! Ik heb het niet voor de typische baby mutsjes, dus daarom een beanie :-) Volgende winter zal het opnieuw een zoektocht worden denk ik :-)

      Verwijderen
  4. Ik ben fan van deze muts! Deze wil ik volgende weekend ook uitproberen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mah zooooo schattig!!! Die oogjes!!!

    Het mutsje is ook schattig :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci! Die oogjes zijn inderdaad super. Ik vrees dat kwaad zijn moeilijk gaat zijn als die me met zijn oogjes aankijkt :-)

      Verwijderen