De comfi-papa-trui

/
2 Comments
Na de comfi-mama-trui kon mijn ventje niet achterblijven.
Hij doet superveel in het huishouden en voor mij en ons mini ventje. Dat vraagt ook om een comfortabele trui.

Hij smeekt trouwens al lang om een zelfgemaakt kledingstuk en dit kwam er nog steeds niet van (kwestie van andere prioriteiten). Sorry patat!

Maar dan nu is het gelukt. En zien jullie ineens wat foto's van mijn grote vent, mijn patat (al jaren is patat zijn koosnaampje, geen idee meer waarom).


Het patroon 

Ik maakte voor hem de Chess Sweater van La Maison Victor. Een gemakkelijk patroontje voor opnieuw een trui met Raglan mouwen.
Ik maakte voor hem een Small, wat zijn echte kledingmaat is.
In de winkels zijn deze truien vaak te breed voor hem, en dat was nu ook het geval. Maar hé , zelfmaak is maken op maat! Ik versmalde de trui dus 2 cm aan beide kanten. En Perfect!


De stoffen 


De kleuren van de stoffen lijken enorm op mijn trui (misschien toch niet samen dragen :-) ). 
Maar voor hem ging ik voor donkerblauwe mouwen en een gewone grijze sweaterstof. Geen glitters dus voor hem. 
De Stoffen kocht ik tijdens een bezoekje aan de Stoffenkamer in Gent. Zo een verslavende winkel! 
Het is sweaterstof van super kwaliteit!


De trui is volledig goedgekeurd. Ideaal om te wandelen en spelen met ons kleintje! 




You may also like

2 opmerkingen :