De comfi-mama-trui (een goed idee?)

/
3 Comments
Het idee zit al lang in mijn hoofd: een comfortabele trui met raglan mouwen voor mezelf.
Een echte mama trui: comfortabel :-).

De trui is ontzettend gemakkelijk te maken. Ik ben altijd fan wanneer ik deze trui bij anderen zie.
Het plan was er dus en de uitwerking was gemakkelijk.
Maar....


Het patroon 


Het patroon haalde ik uit een nieuw boek: Urban Style van de getalenteerde Eva Maria.
Het patroon is super, de uitleg goed geschreven. Dus zeker een aanrader.



Mijn fout: Ik wou een trui die mijn na-zwangerschapsbuikje verbergt. Dus ik dacht: ik maak een maat groter, dan hangt hij los.
Fout! Door dit te doen heb ik precies zak aan, trekt alles wat verkeerd en lijk ik helemaal geen figuur meer te hebben. :-)  onflaterend dus, net wat ik niet nodig heb!
Kijk dus zeker na welke maat je neemt!

Stoffen

De zwarte sweaterstof en boordstof kocht ik bij Moens te Antwerpen.
De grijze sweater is met een glitter en kocht ik bij De stoffige Zolder.  Het is een super stofje en helemaal niet duur!

En over die onflaterendheid: oordeel zelf maar. Ik heb besloten de trui wel te houden, om binnen te dragen. Ze is echt wel lekker comfortabel en ideaal om met mijn zoontje te spelen. :-)











You may also like

3 opmerkingen :

  1. prachtig! heel leuk en idd die Eva is de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Staat je prima hoor, die trui! Comfortabel mag best een beetje te groot zitten, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Natuurlijk is dat een goed idee! Hoop ik toch, want ik maakte hem ook een tijdje geleden ;-). Staat je super!

    BeantwoordenVerwijderen