Allemaal truitjes

/
3 Comments
Ik weet niet goed waarom maar ik maak graag truien.
Ze zitten snel in elkaar en steeds een leuk resultaat.

Vorig jaar maakte ik 2 koddige truitjes voor mijn neefje en nichtje. Dit jaar bleken ze ondertussen te klein en kreeg ik een subtiele hint: een nieuwe versie zou geapprecieerd worden. :-)

De mannelijke, stoere trui:



De vrouwelijke, maar toch stoere trui: 


Het patroon 


Ik gebruikte opnieuw het gemakkelijk patroontje van "stof voor durf het zelvers".
Het blijft helaas een van de enige dingen die ik maak uit het boek (aangezien jurkjes hier niet vaak gemaakt worden) maar het is een super patroon. Een leuk truitje en een goede pasvorm!

De stoffen 


De effen sweaterstoffen komen van bij Moens.  Daar hebben ze alle kleurtjes voor een goede prijs/kwaliteit.
De binnenkant van de kap en de boorden werkte ik af met een dunnere tricot. De tijgers werden gekocht bij Georgette, de streepjes weet ik niet meer.


You may also like

3 opmerkingen :