KCW: De baby outfit om naar huis te gaan!

/
4 Comments
Dit jaar doe ik mee aan KCW. Kids clothes week, 1uur per dag naaien voor je kleintje(s).
Voor het eerst kan ik meedoen dus :-)

Het thema dit jaar is "op reis".

Mijn kleintje wordt na de vakantie geboren, Het gaat dus mee op reis in mijn buik. Nog geen kleertjes nodig dus.

Maar in september (normaal gezien) zal ons kleintje zijn eerste grote reizen maken!

Een van deze grote reizen is de tocht van het ziekenhuis naar huis. Daar moet hij goed gekleed voor zijn!

Dit is wat ik maakte:



Het patroontje 


Het jasje maakte ik al eerder. Hier kan je hierover alles terugvinden. 

Het Bodytje maakte ik niet zelf, ik kocht het in Hema. Ik besliste dat ik zelf geen body's ga maken. Ze zijn best veel werk en je koopt ze voor weinig geld gewoon in de winkel. Enkel echte kruippakjes zullen wel zelf gemaakt worden. 
Ik flockte er wel een schattig berengezichtje op. naar voorbeeld van vele andere bloggers. 

Het broekje is een patroontje van Knippie (februari-maart 2014). De naadjes op de broek lopen zeer leuk. De zijnaad iets naar voren, op de dikke pamperpoep loopt ook een naadje. Een dubbel stiksel zorgt voor een leuk detail. Helaas zie je dit niet goed op de foto's. Ik liet wel de zakjes achterwege. Zeer snel in elkaar gezet! 
Ik maakte in 1 uur tijd 3 exemplaren. Ik maakte het onmiddelijk in 3 verschillende maten (50, 56, 62). Vooral van het grijze flannelen broekje ben ik grote fan! 

De broekjes komen spijtig genoeg niet tot zijn recht op de foto's :-( Ik vind ze veel toffer in't echt. 




De stoffen 


Het lichtste blauwe jeansstofje is enorm soepel en komt van Chamick in Verviers. 
Het donker jeansstofje komt van Kapellen. 
Het flanneletje komt van Nostex. 

De broekjes zijn echt ideaal om restjes weg te werken! Als ik tijd vind, komen er zeker nog meer! 



You may also like

4 opmerkingen :

  1. Zo schattig dat ensemble. Voor mij geen kids clothes week deze keer... Te druk hier šŸ˜•

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat wordt een zeer stijlvolle baby! heel leuk en zo ongelooflijk schattig!
    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat gaat een hippe baby worden seg, geweldig :-)

    BeantwoordenVerwijderen