De ideale boodschappentas

/
5 Comments
Dit werd enkele dagen geleden in elkaar geflanst:

De ideale boodschappentas!

Wij hebben achter onze hoek een grote Carrefour. Niet de goedkoopste maar handig op wandelafstand. Ideaal voor de kleine boodschappen dus.
Geen kar want dat vind ik zo handig maar wel een draagmandje op wielen. Een handige draagbare scanner zorgt dat je u spullen al ineens kan inladen in je zakken. Niets meer uitladen aan de lopende band! Geen inpakstress dus aan de kassa! Feest J

Probleem:
Hebben jullie al eens geprobeerd om in hun vierkante draagmandje, hun rechthoekige zakken in te laden?? Miserie!

Nog iemand dit probleem ervaren?
Oplossing: mijn ideale boodschappentas! J



Het moet een raar zicht geweest zijn toen ik in de Carrefour met een lat uit de rekken, hun mandje stond op te meten maar het loont de moeite.
Er werd snel een patroontje op maat getekend en voilà… zoveel gemakkelijker.

Patroon 

Ik maakte dus zelf mijn patroontje.
  • Een vierkante tas die er perfect inpast
  • Vooraan een grote aparte, platte zak. Om kortingsbonnetjes in te steken ( een voornemen van mij om mij hier beter mee bezig te houden). Afgewerkt met paspel om het een beetje mooi te houden
  • Grote handvaten zodat het gemakkelijk over je schouder te dragen is. En zodat je het kan vastzetten in het mandje.

Simpele uitvinding maar zoveel gemakkelijker! Tegelijkertijd ook veel mooier dan de lelijke, slecht voor het milieu zakken. Ik had het veel eerder moeten doen!

Iemand interesse in de afmetingen en of patroontje? Laat maar weten! 




Stoffen 


De stoffen die ik gebruikte liggen al enorm lang in mijn kast. Opgebruiken van mijn voorraad!
Helaas weet ik niet meer waar ik ze kocht, maar deze effen stoffen zijn overal verkrijgbaar. 



You may also like

5 opmerkingen :

  1. Heel tof gevonden. ...de afmetingen. ..graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik zie een tutorial verschijnen op je blog binnenkort! ;) Wel handig dat je de litsen over het karretje kan doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk gedaan! Kan je me misschien een mailtje sturen ivm testen patroon jumpsuit? fabiennemichel2000@yahoo.com
    Ik hoop je eind volgende week een patroontje door te sturen. groetjes, F

    BeantwoordenVerwijderen