Pyjama

/
6 Comments
 ** For English: see the grey, cursive parts**

Voorbije week was niet mijn meeste geïnspireerde naaiweek.

Meters stof gingen onder mijn naaimachine. Maar dat werden saaie, witte, vierkante gordijnen. Niets om over te bloggen dus.

Tussendoor moest ik wel iets voor mezelf maken, om te voorkomen dat ik zot werd van het steeds recht stikken. :-)

Ik maakte een zalig warme en zachte pyjama. De koude staat er aan te komen en ik ben maar liever voorbereid!



Last week wasn’t an inspired sewing week.

Many meters of fabric met my sewing machine. But I’ve made boring white curtains. Nothing to blog about.

Between the boring curtain stitching, I had to make something for myself. To avoid becoming crazy.

I made a warm and soft pajama. The cold is coming and I’m prepared!

Pattern

Om het werk vooruit te laten gaan gebruikte ik patronen die ik al had liggen. Het werd een T-shirt uit een oude knipmode en de sunny pants uit LMV. Het idee om de sunny pants te gebruiken heb ik (eerlijk gezegd) gestolen bij Caroline. Zeker haar versie eens bekijken, vele mooier! :-)



I used already drawn patterns. To make it a fast job.

I used a T-shirt pattern from knipmode and the sunny pants from LMV. Caroline gave me the idea to use that pattern for the pajamas pants. Check  out here version, really lovely!

Fabrics 

De Stoffen had ik liggen in mijn kast. Het zijn stoffen die ik eerlijk gezegd nooit zou kopen. Echt niet mijn kleuren. Maar voor een Pyama zijn ze ideaal. Het zijn beide zeer zachte, warme tricots. Ik kreeg de blauwe stof van mijn grootmoeder, de roze kwam ooit van een kringloopwinkel.



These fabrics were gathering dust in my closet. Not my color!  But ideal for pajamas. They’re very soft, warm tricot. The blue one I’ve got from my grandmother, the pink one I’ve bought in a second hand store.


Een zeer goedkope, maar zalig warme pyama. Laat de winter maar komen!



You may also like

6 opmerkingen :

  1. Heerlijk is het he om even snel een projectje tussendoor te naaien als je aan een groot project bezig bent.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb het echt af en toe nodig zo een kleiner projectje. Zorgt helaas wel voor meer rommel :-)

      Verwijderen
  2. Het zijn anders wel mijn kleuren! Gij hebt wel een oma uit de duizend he? En haar stoffensmaak is ook dik ok! Schuun!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb zeker niet te klagen over mijn grootmoeder! Ze is haar kasten aan het opruimen: zij terug meer ruimte en ikke nieuwe stof! Win win situatie :-)

      Verwijderen