ronde 3: The movie

/
3 Comments
Er zijn enorm leuke toestanden aan het gebeuren: ik zit nog steeds, totaal onverwachts in de naai wedstrijd, sew it up! :)

De opdracht van deze week was: Maak een outfit gebaseerd op een film. Het kiezen van een film vond ik ongelofelijk moeilijk. 
Vroeger kon ik in vriendenboekjes ook altijd geen antwoord verzinnen bij 'liefste film'. Zoveel kei goeie films, met ongelofelijk mooie kledij! Te veel keuze is niet goed voor mij! 

Uiteindelijk dacht ik aan the notebook. het mooie blauwe kleedje. 

Maar ik zou mezelf niet zijn als twijfel en besluiteloosheid me niet parten speelt en uiteindelijk.... 

Koos ik voor .... 

Bij de titel van mijn eerste opdracht schreef ik " let the games begin". Mijn tegenkandidate Lieke antwoorde hierop "and may the odds be ever in your favor". 

Kan je raden voor welke film ik koos? :) 

The Hunger Games, Katniss Everdeen. Een enorm krachtige vrouw, prachtige film en ik hou enorm van de kledij. 
Geen brandende jurk maar ik liet me baseren op haar praktische outfit. Ik maakte de kleren met iets 'sjieker' zodat ik ze ook voor het werk kan aandoen.

Dit is wat ik ervan maakte.




broek: 
Een stevige groene broek, ideaal voor deze winter. De zakken liet ik echter achterwege, niet goed voor mijn figuur. 
Het patroon is van een oude knipmode, maar de pijpen werden versmalt. 
Stof van de kringloopwinkel.


T-shirt: 
het is de losse jurk van 'de geknipte outfit met 1 meter stof'. Weer werd het patroon aangepast: de hals versmalt en de jurk verkort tot tuniek. 
Stof: bye bye birdie black van Cloud9, bestelt bij de verslavende bambiblauw shop! Af en toe mag het eens een duurder stofje zijn :) 
De vogeltjes zijn een knipoogje naar de mockingbird van in de film. 


Vestje: 
Het patroontje is ook afkomstig van het boek: : de geknipte outfit met 1 meter stof.  Weer aangepast: ik maakte het uit niet rekbare stof dus ik voegde langs de zijkant een extra strook toe om het een beetje te verbreden. 
De stof is van de ook verslavende Mondepot. Dit kocht ik o.a. met de bon die we kregen! Dikke merci hier al voor! Er komen zeker nog projectjes met je stof en ik ga zeker nog bestellen! 
De stof is behandeld en zou waterdicht moeten zijn. Een licht regenjasje dus. Hij werd onmiddellijk getest tijdens de fotoshoot. De vlekjes op mijn kledij zijn dikke druppels. En hij voldeed prima!



Hier mijn totaaloutfit met inspiratiefoto.



World Of Hunger Games - peeta-mellark-and-katniss-everdeen Photo






You may also like

3 opmerkingen :