oud, nieuw, praktisch, goed en oooh zo mooi!

/
2 Comments
Vandaag niets gemaakt maar toch ben ik een dolgelukkige naaister!

Mijn grootmoeder was vroeger kleermaakster. Ze maakte vroeger al onze carnaval costumes, verkorte al onze broeken, maakte de gaten in onze kleding,...
Toen ze te ziek werd om dit verder te zette begon ik na te denken over het overnemen van deze taken.

Een jaar later kreeg ik mijn eerste naaimachine. Het liep allemaal wat uit de hand en nu, 3jaar later ben ik verslaafd! :) mijn grootmoeder verblijft nog steeds in de home. Maar is helaas niet helder genoeg om dit mee te maken.

Helaas was het huis van mijn grootmoeder al leeggemaakt, alle naaispullen verdeeld.
Deze week deed ik een kleine zoektocht in de rommelkamers van de familie en ik vond het!

Mijn grootmoeders naaimachine!!

Het werkt super goed, vlotter en stiller dan mijn moderne machine.
Het stikt zelf leer!

En bovenal: ik vind het ooooohhhh zo mooi!

Ben enorm blij met mijn nieuwe, oude naaimachine!!!



Zelfs de schuifjes waren niet leeggemaakt en zaten vol met leuke dingen. Zoals deze gespen.

Nu zijn de schuiven gevuld met mijn Spulletjes. 


Haar spulletjes werden natuurlijk ook allemaal bijgehouden. Want het zijn super leuke dingen. 
Maar de grootste schat: een klein to do lijstje in haar zo bekende handschrift. 
Blijkbaar hield zij ook zo veel van lijstjes als ik :)







You may also like

2 opmerkingen :

  1. Oh, Een echte schat gevonden... Dit is zoveel meer waard dan eender welk duur apparaat uit de winkel!
    Geniet ervan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat leuk om zo'n schat nog te vinden ! Heel mooi ! Daar zul je nog veel plezier aan beleven.

    BeantwoordenVerwijderen