Een Lua Slaapzak voor de crèche

/
3 Comments
Deze week start mijn ventje in de crèche. Zo spannend! De eerste dagjes maar zeker niet de laatste. Hij gaat hopelijk goed slapen in de crèche. Aan zijn slaapzak zal het niet liggen :-)


Foto's trekken vond hij heel leuk. En ik vind mijn ventje zo schattig dat ik niet kan kiezen, veel foto's dus bij dit bericht :-). Maar eerst meer info. 

Het patroon 

Ik maakte de Lua slaapzak van Straightgrain.  Maatje 0-6 maanden. Onze Seppe is nu 4 maand en het past nog goed. Gaat zeker nog een paar maand mee! 
Ik liet het fantasietje vooraan achterwege en koos ervoor de achterkant in een effen stof te maken. Ik vind het wel geslaagd. 
Groot voordeel van dit patroon: het is heel snel gemaakt en ziet er heel leuk uit! 

Ik maakte hem al eerder: hier kan je het zien. 




De stoffen

Ik koos ervoor om met tricot stoffen te werken en niet met katoen. Omdat ze veel zachter zijn en je ze niet moet strijken. Een beetje praktisch denken hé!

Bij de vosjes stof was het liefde op het eerste gezicht. Ik vind het super! Ik kocht het bij Little Vixen. Ik leerde deze stoffensite kennen op een marktje. Toffe madam en heel leuk stofjes!

De achterkant is gemaakt uit effen zwart tricot. De binnenkant maakte ik uit zwarte sweaterstof en voor extra warmte stak ik binnenin nog een extra laagje fleece. Lekker warm dus! 

Als extra voegde ik in flock Seppe zijn naam en logo toe.

Bekijken jullie ook even mijn vorig blogberichtje? Ik ben genomineerd voor een Amerikaanse blogaward. Ik zou het fantastisch vinden als een Belgische blogster kan winnen. Dus willen jullie even stemmen? Het is snel gedaan hoor! Hier vinden jullie alle info. 


En dan nu nog wat foto's :-) 













You may also like

3 opmerkingen :

  1. Wat een leuk slaapzakje <3
    Ik vind het stofje ook heel mooi maar het is tot nu toe nog niet in mijn virtuele winkelmand geraakt #stashbusting

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kocht het toen ik nog zwanger was. Toen kocht ik veel :-) Mijn grenzen en hormonen sloegen een beetje tilt. Dus nu ook een tijdje minder stofjes kopen! Ook hier staat stashbusting op de planning!

      Verwijderen
    2. Hij zal de tofste slaapzak hebben van allemaal! Kei leuk stofje :)

      Verwijderen