Een nieuwe tas, met perfecte afwerking

/
2 Comments
Wie me volgt op instagram zag het al verschijnen: de perfecte biaishoeken. Superblij ben ik hiermee!
Maar eerst meer over de tas.

Ik maakte dus een nieuwe tas. Eentje uit het boek van Annelies: "De tas van Annelies".
Ik ben echt fan van deze madam. Ze maakt fantastische tassen. Ze lijken steeds: duur, stevig, echt, mooi, handig,...
Zij brengt tassen maken naar een heel hoog niveau. Het is dan ook logisch dat ik veel bijleer door
het maken van haar tassen!

Ik maakte deze keer de Lily. Geen patroon met al te veel tierlantijntjes maar perfect hoe ik het graag heb!

Het patroon 


Zoals ik dus al zei is dit de Lily uit het boek: "De tas van Annelies".
Ik maakte de grote versie. Het is een eenvoudig patroon maar vol leuke, echte details.

Ik maakte voor het eerst hoeken met biais. Dit om het binnenzakje perfect af te werken. (Allemaal dankzij de goede uitleg in het boek.) Ik werkte ook voor het eerst met rivetten, geeft het een echte uitstraling.



De stoffen 


De jeansstof heb ik al lang in mijn kast liggen. De kaki stof komt van Stoffen Pauwels, origineel gekocht om een broek meer te maken maar al een geluk heb ik nog genoeg over. 
De binnenstof komt van Liesellove: deze winkel is aan het uitverkopen. Dus wie nog koopjes wil doen moet snel zijn! 


Nog een kleine mededeling:

Ik ben bezig met een opleiding modetekenen. Ik ben zeker geen talentje maar vind het enorm leuk om te doen! Om wat extra oefening te hebben besloot ik al mijn projecten (voor mezelf) steeds eerst te tekenen. Op instagram toon ik steeds de resultaten!


You may also like

2 opmerkingen :

  1. Ik houd ook van dit soort tassen, mooi in hun eenvoud.
    Ga je Instragram volgen en je mooie hoekjes bewonderen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke stoere tas. Sterkte met je start: het zal wel weer even wennen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen