hoe een button toevoegen

/
2 Comments
Ik heb uren gezocht naar een manier om buttons aan te maken. Alle codes en uitleg leken chinees voor mij. Aangezien ik vermoed niet de enige te zijn met dit probleem, wil ik jullie de tijd besparen. Ik probeer jullie hier een duidelijke uitleg te geven. Het is wel de eenvoudigste versie die ik uitleg. Computerkenners kunnen natuurlijk nog veel meer :)   Succes!


Helaas liep er iets mis met de foto's. Zodra ik tijd heb probeer ik het probleem aan te pakken.




Stap 1: de code maken:
  •  Type in google de button die je zoekt in: bijvoorbeeld "follow me on pinterest"
  • Ik kwam op deze site terecht: klik op het woord follow button en scroll naar beneden.
  • Plak in de eerste balk de site van jou pinterest, de tweede kan ke laten hoe hij is. Druk op built it en scroll dan weer naar beneden. 
  • Dan krijg je een code. Deze kopieer je! Stap 1 is klaar! 

Stap 2: voeg de code in op blogger
  • Log je in op blogger
  • Ga naar indeling
  • Klik daar waar je u button wil zetten op gadget toevoegen.
  • Ga naar htlm/Javascript.
  • Bij de titel vul je in wat je wil. Ik koos voor "follow me on". In het onderste vak plak je de code die je in stap 1 hebt opgeslagen. 
  • Nu is het enkel nog alles opslaan (niet vergeten ook op indeling opslaan te drukken. 

Dan is het enkel nog eens controleren of alles werkt en voila het zou er moeten staan! 


You may also like

2 opmerkingen :

  1. Bedankt voor de uitleg! Deze computer-pudding is alvast content!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig! Ik ga vanavond meteen eens bestuderen of ik dat op mijn blog gezet krijg :-)

    BeantwoordenVerwijderen